söndag 8 mars 2009

Brit Stakston på socialmediafrukost hos Miami


Jag och Brit- två som brinner för mänsklig kommunikation!

Häromdagen bjöd min vän Anna-Carin med mig på en socialmediafrukost hos Fredrik, Gustaf, Mathias och Rickard på gerillareklambyrån Miami. Temat var sociala media och ingen mindre än Brit Stakston, socialmedia strateg från JMW Kommunikation i Stockholm berättade om detta fascinerande ämne, jag kände mig verkligen hemma och skulle kunna ha deltagit hela dagen.

Bland annat tog Brit upp frågan om hur vi förhåller oss till material som vi lägger ut på nätet. Det beror mycket på analoga eller digitala värderingar och skiljer sig åt mellan olika attityder. Åldern spelar också in, unga som tar nätet för självklart betraktar delandet av information som något naturligt medan äldre som minns hur det var innan internet kan uppleva stora faror med att släppa kontrollen. Som att förlora kontrollen över sitt material. Som de kommentarer jag skrivit om tidigare. Brit menade att det inte handlar om vad som rätt eller fel, bra eller dåligt utan att vi får välja våra förhållningssätt om exempelvis tonaliteten (ej sälj utan långsiktiga relationer), vara närvarande, öppenhet och tillgång. 10 tips för att använda sociala medier av Brit/JMW.

Tack för en superb start på dagen till Brit, Miami-gänget och självklart Anna-Carin!

ps. Idag är det 8 mars, minns du Stefan Engeseths inlägg om att kvinnor är genier i sociala medier? Läs här!



Bookmark and Share

2 kommentarer:

  1. Ahhh vad roligt! Tack så mycket, det var himla kul att ses!
    /kram
    b

    SvaraRadera
  2. Varsågod, Brit du är så inspirerande! :-)

    Kram Maria

    SvaraRadera