onsdag 11 mars 2009

Gerillamarknadsföring, många bäckar små...

I MIKU har vi mer tid, fantasi och energi än stor marknadsbudget! Marknadsföring är ju också kommunikation, psykologi och färg och form, alltså en mix av favoritämnena. Så vi fixar marknadskommunikationen på många olika sätt. Inspiration tar vi in genom praktiska exempel, böcker och i våras gick jag en kurs med Fredrik på Miami, med kontentan: Var udda och lyckas bättre!

Genom internet finns oändliga möjligheter att just med energi och tid synas, att företagsblogga är ett sätt. Att gästblogga ett annat. På sajten Expowera erbjuds enorma mängder kunskap för arbetslivet. Vi är länkvänner med dem på MIKUs hemsida, här syns vi på en relevant sida hos dem.

Ett annat exempel är sajten Starta eget av Stefan Ekberg där kan företagare bidra med tips för andra som funderar på att starta företag. Den som delar med sig får automatiskt reklam för sitt företag. Här är min sida.

Det kallas gerillamarknadsföring och går i korthet ut på att marknadsföra sig med mindre pengar och mer energi än traditionell marknadsföring. Mer fantasi också kanske? Google visar cirka 12 000 träffar på gerillamarknadsföring. I Driftigs forum diskuteras ämnet. Som sagt många bäckar små blir en stor å. Reklambyrån Miami (se förra inlägget) arbetar professionellt med gerillamarknadsföring och vi gör det på vårt eget sätt. Det är roligt att testa! Resultaten är svåra att mäta på enskilda delar, jag tänker långsiktigt och brett. Hur gör du?

(Bilden är från sajten Hollywood Famous Star Generator)


Bookmark and Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar