lördag 25 april 2009

Tema: Sociala media på Mdagen med MiG

Inspirerande och lärorikt innehåll när Marknadsföreningen i Göteborg (MiG) den 24 april höll sin årliga Marknadsföringens Dag, populärt kallad Mdagen. Jag har varit med i MiG i några år nu och gillar mixen av föreläsningar, frukostseminarier och presentationer. Nytta och nöje!

Kia Cohn Linde om mdagen på Newsdesk. Med en införpresentation berättar Kia om dagens innehåll.

Twitter finns en twittergrupp som heter #mdagen där deltagare twittrade under Mdagen.

MiG bjöd på en färgstark kavalkad av föreläsare: Thomas Brunegård/Stampen, Brit Stakston och Niclas Strandh/JMW Kommunikation (bloggen hittar du i högerkanten bland bloggar vi gillar), Fredrik Olsson/Miami, Mattias Gulleberg/Aveny Production (deras blogg i blogggillarrullen) och Peter Ingman/Newsdesk (presstjänst vi använder och du hittar den i sidor vi gillar).

Spännande att följa utvecklingen och vara mitt i nu när utvecklingen faktiskt sker! Mdagen var även en mässa med fina erbjudanden. Lunchen var en god och matig gulaschsoppa med foccaciabröd med oliver. Lejonet och björnen bjöd på sin smaskiga glass och Löfbergs lila på kaffe. I vimlet träffade jag bland annat på Andrea Jovell Swensson/Vidunderlig, film lite längre ner i bloggen.

På tal om sociala medier, efter Mdagen bloggade Brit Stakston om attityder till sociala media på Befriad zon. Särskilt inrikat mot Thomas Brunegård/Stampens ord i sin föredraget att sociala media är en undergroundrörelse. Även Niclas Strandh/DigitalPR bloggar med fler om talet som satte igång bloggdialogerna.

På översta bilden ser du Anna-Carin Carnebro/Royal Canin, Niclas Strandh, Brit Stakston och mig innan vi tillsammans med Fredrik, Peter och fler trevliga människor (vi träffat genom just sociala media) gick ut i soliga Göteborg för en fortsatt trevlig och social media kväll. Bildtack till Eva! På nedre bilden fångades Katarina Vinterskog/Citat, Fredrik Olsson/Miami och Ulrika Mikkelsen/Citat.

4 kommentarer:

  1. Kul att se bilden : ) och att träffa dig igen! Kram Brit

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen kul att få träffas och prata mer, bilden blev superfin! :-) Vi ses snart igen!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Maria, kul att du uppskattade dagen.Själv är man ju uppe i varv men kunde ändå känna av den positiva stämningen bland besökarna.
    Det blir mer spännande seminarier fram över, det kan jag lova.
    Trevlig maj-månad.
    Kia

    SvaraRadera
  4. Hej Kia,
    Ja, det var verkligen positiv stämning på Mdagen, den skulle kunna ha varit två dagar! När man är mitt i det själv så kan det vara svårt att ta till sig. Men det är säkert så att årets Mdag satte fart på tankarna hos deltagarna. :-) Kul!

    Vi ser fram till fler MiG-dagar!

    Kram Maria

    SvaraRadera