lördag 9 maj 2009

Jag möter studenter som ambassadör


Jag tycker att det är bra när man är transparent (diskussion om transparens och ansvar i JMWbloggen Befriad zon med Brit Stakston) med det man gör och delar med sig av det man kan till andra människor.
.
Förra vintern kom möjligheten att på volontär basis bli en ambassadör för kvinnors företagande. 1600 sökte och jag blev utvald som en av 880 kvinnor som var företagare. Det är Tillväxtverket (fd. Nutek) som driver projektet. Så under 2008 och 2009 har jag uppdraget som ambassadör och är ute och berättar om min resa med MIKU minst fyra gånger per år.
.
På bilden från mitt allra första besök (feb/mars 08) var jag på Pedagogen och träffade studenter. Jag hade fixat sponsring med företagslitteratur från Björn Lundén, tack för det! Vinnarna ser ni på bilden. Nu har jag fullgjort mitt uppdrag med minst fyra föreläsningar/år.
.
Detta är ett sätt att göra gott och även visa sig i samhället, det finns många sätt. Bara fantasin sätter gränser. Tipsa gärna om fler sätt! Ambassadörsuppdragen är endast till grupper som inte kan betala, som skolor och föreningar. Arvoderade föreläsningar gör jag naturligtvis i MIKU eller genom talarförmedlingen Kvinnliga talare.
---------------------------------------------------
Tillägg: Den 20 maj fick jag diplom av Maud Olofsson för mitt engagemang! Läs här :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar