söndag 10 maj 2009

Mobil kommunikation och utveckling

Ja, här sitter jag på tåget och håller kontakt med omvärlden i mobilen. Facebook, Twitter, Bloggy och gmailen når jag enkelt förutom naturligtvis sms, mms och samtal. Just här skriver jag in på den svenska microbloggen Bloggy att vi är på väg till Framgångsdagen i Växjö och efter en stund är det Patrik, en vän till min medresande vän Carina som hälsar så gott. :-) Det kallas för sociala medier just för att det är sociala medier (sm). Var och en kan själva påverka innehållet. Jag har inte testat att blogga direkt från min väldigt enkla mobil än. Än som sagt var... ;-)

Vill du följa mig så heter jag mikumaria på Bloggy och Twitter (och Skype).

Foto: Tack till Carina Sundqvist som inspirerar världen nu med sitt nya koncept "Walking dinner" Inspirationsbyrån.

3 kommentarer:

  1. Marie Charlotte Gren11 maj 2009 10:38

    Visst är det härligt med all smart och användarvänlig teknik när den används med sunt förnuft!!

    SvaraRadera
  2. Maria imponerar stort med att ständigt vara uppdaterad och social på alla fronter (både i surfrymden och på jorden). Har stor talang och kunskap som hon gärna sprider. Är både teknisk och mänsklig. Och mest av allt är hon en glädjespridare av rang och en mycket god vän!

    Boka gärna Maria som föreläsare om "Sociala medier och marknadsföring", det ska jag göra!

    Lycka till dagens arbete, Maria. Tack för länkning. :-)
    Carina
    www.inspirationsbyran.se

    SvaraRadera
  3. Hej och hjärtliga tack för fina ord!

    Ja, självklart är det så att tekniken finns och kan användas för gott och för ont syfte.

    Jag är dock helt övertygad att vi tillsammans kan lära känna fler som vi trivs med, utveckla goda relationer och oss själva för att faktiskt komma på ännu fler sätt att kommunicera och må bättre med teknikens hjälp. Se tekniken som en hjälp eller olika sätt för att nå varandra istället för ett hot mot mänskliga relationer. För som jag ser tekniken är den inget hot utan massor av möjligheter! Att som någon sa till mig att "nja, att vara med på Facebook är inte affärsmässigt" är enligt mig mer byggt på rädsla och feghet och det är inte min melodi. Mer kurage!

    Kram Maria

    SvaraRadera