torsdag 25 juni 2009

Hyfs på nätet?

I vår matblogg Prat & Mat har vi en blandbloggrulle (som ett gammaldags blandband) och där följer vi Magdalena Ribbings vett och etikettfrågespalt i Dagens Nyheter (DN.se). Nu diskuteras nätetikettfrågan: läs här om hyfs på nätet. Hon svarar bland annat:
.
Många känner till “rätt sätt” på nätet men inte alls någon majoritet. Och den anonymitet som nätet erbjuder gör att många som skriver där tillåter sig sådant som de aldrig skulle gjort om de vore synliga, kan man nog påstå. (Magdalena Ribbing, 25 juni 2009)
.
Själv kommenterar jag gärna i andras bloggar när jag har något att säga. När jag började vara mer aktiv på nätet 2006 med MIKUs hemsida och i olika portaler beslutade jag mig för att göra allt öppet. Det betyder ex att jag aldrig kommenterar anonymt. Vad säger du om nätetikett? Om att kommentera exempelvis?
.
Den fina bilden hittade jag på nätet i vintras men skrev inte upp var, därför kan jag inte uppge källan. Tyvärr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar