lördag 20 juni 2009

Nu hittar du MIKU i Facebook också!

Ja, idag gjorde vi en gruppsida i Facebook för MIKU och en företagssida (fanpage). Genom länken kommer du till min sida. Sidorna heter helt enkelt MIKU.
Varmt välkommen in och bli medlem och fan!

Jag kommer att lägga till andras tankar och idéer om företag på Facebook när jag hittar sådana:

Joakim Jardenberg skriver på Mindpark att det kan vara ett bra grepp att marknadsföra sin verksamhet i sociala medier som på Facebook men att det också kräver engagemang annars riskerar satsningen bli en "relationskyrkogård". Praktiskt exempel med en mäklarfirma.

Lena Carlsson på Kreafon ger flera exempel på företag som trampar i klaveret i sin användning av sociala medier för att de har dialogproblem. Hon listar några framgångsfaktorer här.

I Veckans Affärer diskuteras användning av Facebook på arbetstid. Lojaliteten till arbetsgivaren lyfts fram, kontrollmöjligheten för att se om arbetstiden använts på nätet. Samma spelregler gäller på nätverk på internet som i vanliga livet.

Vi läser och lär oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar