onsdag 15 juli 2009

Proffsiga bilder med stylist och fotograf

Före: naturlig med solbränna.


Efter: stylad och fotograferad.

Mobilen är kanon för att ta enkla bilder till vardags. För att skapa riktigt proffsiga bilder att använda vid tillfällen då det är viktigt med riktigt hög upplösning. Och snygg utstrålning bildligt talat. ;-) Ja, då kan det dock vara konstruktivt att ta hjälp av proffs. Sagt och gjort. I söndags hjälpte stylisten Ludmila och fotografen Jonas hos Numan på Stockholm Stylisterna mig att bli så snygg som möjligt för att resultatet skall bli proffsiga bilder.

I bakgrunden syns Jeanette Gardner, föreläsare, författare och grundare till affärsnätverket BizWoman. Hon har varit gästskribent i KURAGE om nätverkande. Initiativet till stylingen kom från henne. Vi var fyra personer som gjorde detta samtidigt, ett gott gäng som minglade och peppade varandra. Dagen var rolig och ovanlig. Lite svårt att vara naturlig i en fotostudio tyckte jag. Det var ju min första gång men det blev lättare på slutet. Jag var noga med att bilderna skulle visa mig som mig själv och inte mig som fejkmodell. Efteråt valde jag ganska många bilder så jag kan välja till varje tillfälle.
De färdiga bilderna får ni se när de kommer. Här är under förvandlingen från naturlig sommarMaria till tjusig affärsMaria. Se min mobilbild ovan :-)

2 kommentarer:

  1. Tjusiga och proffesionella MikuMaria i högform! :) Kul!!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Anders! Ja, jag tänkte att det skulle vara bra med proffsbilder och det var hur kul som helst om än lite nervöst och ovant. Kul att berätta om det här i företagsbloggen. Kan vara tips till andra :-)

    Maria på MIKU

    SvaraRadera