torsdag 20 augusti 2009

Flexibel med minidator

För att kunna använda tid som blir "över" mellan uppdrag på dagar och kvällar har jag köpt en minidator, en laptop på bara 10 tum. Märket är Samsung och modellen heter NC10. Nu har jag Tele 2 Maxi mobilt bredband så jag kan gå ut på nätet när jag vill. Vi får se hur bra det fungerar i praktiken.
-
Denna modellen fick toppbetyg i Aftonbladets presentation av de åtta bästa minilaptoparna. Jag läste om olika minidatorer och hade bespetsat mig på en annan modell som jag fått rekommenderad (HP2140 med metallchassi) men den hittade jag inte i butikerna. För det gäller ju att prova så att känslan är den rätt.
-
Till sist fastnade jag i en Expertbutik i Bäckebol och det som avgjorde var faktiskt en mycket duktig säljare som, förklararade på ett bra sätt. Och lyssnade framförallt.
-
Nu ska minin följa med ut på SSWC i helgen.
Detta inlägg skrev jag på den i köket, se bilden. Mer flexibelt och mycket mer socialt än kontoret.

5 kommentarer:

  1. Tyvärr har du den enda operatören som stryper anslutningen när du når 10 gb på en månad.

    SvaraRadera
  2. Hej J,

    Tack för din kommentar! Jaså, jag kollade inte upp de olika operatörernas villkor. Fokuserade på själva datorn. Nu är detta med mobilt bredband så nytt för min del så jag vet inte hur mycket trafik jag kommer att använda per månad. Enligt säljaren skulle Tele2 Maxi räcka för det jag gör.

    Vi får se hur det stämmer i praktiken. Har du andra råd?

    Mvh Maria på MIKU

    SvaraRadera
  3. Hejsan,
    Jag hittade precis din blogg och tycker den är riktigt bra. Ska fortästta läsa din blogg :)

    En mina laptop är optimalt när man arbetar mycket på fält, vill ha snabb och lätt tillgänglig information. Jag kombinerar min netbook med min iPhone - alldeles utmärkt!

    Allt gott,
    Jonas Eklund
    www.jonaseklund.org

    SvaraRadera
  4. Hejsan Jonas,

    Vad kul att du uppskattar REDIG REBELL! Jag blev jätteglad över dina ord! :-) Jag startade denna bloggen för att dela med mig av företagskunskap och den växer fram med sådant jag gör i MIKU. Min tanke är att bloggen ska vara som en kunskapsbank över saker som entreprenörer och företagare behöver i vardagen kryddat med mina egna erfarenheter.

    Hjärtligt välkommen tillbaks!
    Maria på MIKU

    SvaraRadera
  5. Haha, jag har länge funderat på hur en välkomsttext skulle se ut här i bloggen, när jag svararde dig Jonas såg jag att svaret var som en välkomsttext. Så nu finns den änligen på plats! Tack för hjälpen!
    Maria

    SvaraRadera