tisdag 29 september 2009

Entreprenördar på campen SSWC

Entreprenörd, ett ord jag kom på i förra veckan för oss entreprenörer som så fokuserat driver vidare. Trots allt som händer i omvärlden. Nördar in oss. Riktar oss ut till omvärlden. Förresten anser jag att nörd är ett fint ord som symboliserar starkt intresse, drivkraft, fokus, energi och handling. Vi fortsätter framåt.
-
Jag tänker också såhär: Det är viktigt för alla människor med tid för reflektion, utveckling och påfyllning med glädje i arbetet. För mig som företagare är det upp till mig själv att hitta, ordna och deltaga i sådan personlig ledarutveckling med glädje för att jag ska orka driva mig själv och företaget vidare. Att utgå ifrån det man själv vill och tycker om är en bra utgångspunkt för mig.
-
Så när jag i våras läste om idén om ett kommande summercamp med fokus på kommunikation på internet om möjligheter i sociala medier tillsammans med andra engagerade kände jag i magen att detta ska jag vara med på. Jag anmälde mig på studs till Sweden Social Webb Camp (SSWC). I mitten av augusti möttes vi, 286 personer från hela Sverige på en liten vacker ö i Blekinge skärgård, Tjärö. I filmen berättar SSWCs initiativtagare Thomas Wennström utifrån boken (enda exemplaret) som några nördar gjort till honom. Med mycket kärlek.
-
Nu en månad efter SSWC 2009 som jag (och många med mig) sammanfattade med ordet: episkt, upplever jag massor av positiva saker, nya vänner, kontakter, lärdomar att det går när man vill med mera. Dela kunskap på generösa sätt, lösa problem och skratta tillsammans i tillåtande klimat har gett upphov till nya entreprenördiga idéer. Vilka ringar det blir på vattnet efter SSWC? Ingen vet och det är okej. :)
-
Se mina bilder på Flickr här. På nätet finns (såklart) mängder att se och läsa om SSWC 2009. :-)
--->
Tillägg: Denna bloggpost är mitt bidrag till boken om SSWC som Mattias BoströmPiratförlaget har tagit det lovvärda initiativet till. Hela 182 av oss som åker till SSWC 2010 har bidragit till boken som Mattias satt ihop. Det ska bli superkul att se boken om SSWC! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar