onsdag 28 april 2010

Interaktionen i fokus på Marknadsföringens dag

Vilket härligt gäng som träffats genom det gemensamma intresset: kommunikation!

Marcus Hammarstrand, jag, Ola Rynge, Brit Stakston, Anna-Carin Carnebro och Martin Lindeskog. Men varför är vi så glada? Jo, vi fortsätter att dela tankar och idéer efter att varit aktiva deltagare på en heldag om kommunikation på Svenska mässan i Göteborg. I fredags var det nämligen dags igen för en heldag inriktad på marknadsföring i sociala medier. Arrangör var MiG Marknadsföreningen i Göteborg. Att vi just nu befinner oss i en stor förändring är helt klart och att fokus är på interaktion mellan individer. Läs, lyssna och upplev dagen genom föreläsarnas generösa delning av sitt material i länkarna nedan.

Nu finns material ute att ta del av i sann sharing is caring-anda.

Stefan Hyttfors material hittar du här.

Brit Stakstons material hittar du här.

Christian Bergenstråhles material hittar du här.

Filmade föreläsningar från dagen hittar du här på YouTube.

Vi var några som livetwittrade på microbloggen Twitter under dagen på hashtagen #Mdagen
Min twitter hittar du här.

Guerrillareklambyrån Miami från Göteborg var på plats och bjöd på gerillamarknadsföring i form av bullshitbingo a la social media aka socialmediabingo! När någon fick 'bingo' kunde man skriva detta på Twitter markerat med hashtagen #socialmediabingo :-)

Ja, att Marknadsföringens dag med MiG ännu en gång var som att hitta ett guldkorn bland ljumma havregryn behöver jag nog inte säga. Men jag gör det ändå: Amazing! (^.^)

------->

Lär dig mer om att använda hashtags (#) här.

1 kommentar:

  1. Åh, fasen vad tråkigt att jag inte hade möjlighet att vara där. Nästa år är det en given tillställning på min agenda. Så det så. Tack för rapporteringen och alla länkarna!

    SvaraRadera